Propositioner: DBCs Åbningsstævne torsdag den 11. oktober i Ballerup Super Arena

Den 11. oktober køres sæsonens åbningsstævne i Ballerup Super Arena.
Aftenshovedbegivenheden er 50 km parløb for eliten,
Tilmeldingsfrist torsdag den 4. oktober kl. 12:00!

Stævnet er åbent for herre og dame Elite, U19, U17 samt B og C rytter under 35 år.
Ryttere over 35 år henviser til at køre DBCs Kombistævner.

Stævnet starter kl. 18:30 og slutter kl. 22:00.

Tilmelding foregår via www.cykelbanen-booking.dk. Er du ikke oprettet skal du hurtigst muligt gøre dette. Systemet er blevet nulstillet, så selvom man sidste år var oprettet, skal man oprette sig på ny. Din bruger vil herefter blive aktiveret indenfor 2 hverdage. Ved tilmelding tilmeldes rytteren til samtlige løb i sin respektive klasse, hvorefter sportsledelsen sammensætter stævneprogrammet. I parløb skal rytter tilmelde sig som et par.
Tilmelding til parløbsdiscipliner foregår i tilmeldingssystemet hvor man tilmelder sig med sin makker. Dette kræver at ens makker ER oprettet i tilmeldingssystemet, så sørg for dette!

Prisen for deltagelse i stævnet er 100,- kr. OBS dette er inkl. DCUs nye genoprettelsefond!
Der er ingen efter tilmelding

Alle spørgsmål vedr. stævnet sendes til sportslederen@cykelbanen.dk. Her skal oplyses rytter navn, rygnummer og kategori.

Alle ryttere skal melde sig til nummerudleveringen senest 30 min. før 1. start – og her skal indbetales kr. 100,- kontant eller Mobilpay 89013 for rygnummer til sæsonen 2017-2018.

Der køres i følgende Kategorier:
A – Åben for elite, og landsholds U-19 ryttere
B – Øvrige seniorer, øvrige U-19 ryttere og landsholds U-17 ryttere
C – Øvrige, U-17, damer
D – Øvrige, U-17, damer

Løbene er opdelt i kategorierne A-B-C-D, og rytterne er placeret i de enkelte kategorier ud fra niveau, resultater, samt sportslederens, landstrænerne, kraftcentertræner og DBC træneres vurdering.

Da stævnene ikke er opdelt i aldersklasser, men i kategorier, må der køres med pladehjul i alle kategorier.

I kategorien C og D, er der en max gearing på 50×15

Alle rytter områderne skal bære adgangskort!

Rytterne får udleveret deres kort sammen med deres rygnummer.

Ved stævner er det som udgangspunkt tilladt for hver enkelt klub at stille med kun 3 trænere/hjælpere på inderkredsen. Det er op til klubberne at udpege de pågældende hjælper/træner.
Trænere/hjælpere bedes iklæde sig klubtrikot.
Ved DM stævner vil det være mulig for hver enkelt par og rytter at have en personlig træner/hjælper
Kort til adgang på stævnerne, kan afhentes på kontoret på løbsdagen
Der vil være adgangs kontrol!
Øvrige personer herunder forældre og familie henvises til tilskuerpladserne.